Alweer 1 jaar hier op Martinique - Reisverslag uit Fort-de-France, Martinique van Marion, Laurent & Sarah Riffelmacher - WaarBenJij.nu Alweer 1 jaar hier op Martinique - Reisverslag uit Fort-de-France, Martinique van Marion, Laurent & Sarah Riffelmacher - WaarBenJij.nu

Alweer 1 jaar hier op Martinique

Door: marion

Blijf op de hoogte en volg Marion, Laurent & Sarah

22 Februari 2009 | Martinique, Fort-de-France

Hallo Allemaal,
Te bedenken dat we alweer een jaar op Martinique zijn... De tijd is echt voorij gevlogen.
Op dit moment is het hier een eetje onrustig vanwege alle stakingen alhoewel dit absoluut niet tevergeliken is met alle ellende op Guadeloupe. De carnaval is ondertussen wel helemaal afgelast gezien ze bang zijn dat ze de veiliheid niet kunnen waarborgen. Toch wil dit wel wat zeggen want carnaval is toch wel het feest van het jaar waar iedereen het hele jaar mee bzig is om de juiste kleding te hebben etc. Gelukkig zijn de stakingen tot nu toe nog wel redelijk georganiseerd hier en het enige wat we hier echt goed merken is dat alle grote winkelcentra gesloten zijn en benzine moeilijk te krijgen is. Je staat ongeveer 4 uur in de in je auto om voor Euro30 benzine te mogen tanken. Dus conclusie; auto wordt alleen voor noodzakelijke uitstapjs gebruikt. We hadden voor dat alles begon voor 4 weken boodschappen ingeslagen wat blijkbaar achteraf niet zo'n slechte keuze was. Ook hadden we gelukkig voordat alles begon de tank helemaal vol gegooid dus we kunnn nog even vooruit. Er wordt sinds vrijdag nu door de politie gecontroleerd in de rij bij de benzine pomp of je minder dan een halve tank hebt zo nietdan moet je de rij verlaten. Het was namelijk zo dat er mensen voor Euro 1,50 in de rij gingen staan en zo de rij onnodg lang maakten - tja je moet ermaar zin in hebben!!.
In het hotel is het 1 week een beetje onrustig geweest maar na veel praten met iedereen zijn ze toch tot de conclusie gekomen dat staking wel eens het eind van het hotel kan betekenen en we dus dan helemaal geen werk meer hebben en aangezien 80% boven de 45 jaar is dit er niet makkelijker op zou worden.
Laurent is nu onderdehand alweer 3 weken hier en vertrekt volgende weekend weer richting Frankrijk.
Dus hopelijk beginnen na de carnavalsvakantie de scholen gewoon weer want die zijn sinds het begin van de staking al dicht - Sarah heeft dus nu al onderdehand al 3 weken geen school meer gehad. Iedere ochtend zit ze dus met haar vakantieboek (allerlei oefeningen gebasseerdop haar klasniveua) aan tafel samen met Laurent om letters te oefenen en opdrachtjes te maken om zo toch een beetje in het ritme te blijven.
Gelukkig was Laurent hier afgelopen 3 weken anders weet ik niet hoe we dit allemaal geregeld hadden. Scheelt in ieder geval weer een gat in onze begroting en Sarah heeft in ieder geval heerlijk van Papa genoten.
Het weer is de afglopen 2 weken een beetje wisselvallig maar ik zal niet klagen want ik weet dat het bij de meeste lezers toch wel en stukje kouder is:)
Onze reis naar Nederland is ook gepland en als we alle vluchten rond kunnen krijgen dan vliegen Sarah en ikzelf op 3 april richting Parijs. We komen dan op 4 april s'ochtends aan op Orly om vervolgens op zondag 5 april door te reizen richting NL - samen met Laurenter auto.
We blijven dan zo'n 1,5 week in Nl en vervolgens vertrekken we normaal gesproken op 15 april ricting Eurodisney om daar nog 3 dagen te verblijven - verrassing voor Sarah - ze is helemaal fanaat van prinsessen etc dus tijd om Eurodisney te bezoeken.
Vervolgens nemen we op 18 april weer het vliegtuig richting Martinique.
Dus tijd om iedereen weer even te zien. Nou dat was het wel weer wat betreft het laatste nieuws vanuit ons zonnige eiland.
Grote kus aan iedereen en tot gauw.

• 22 Februari 2009 - 15:18

Eefke:

Hoi Marion,
    Leuk om van je te horen. Het jaar is inderdaad om gevolgen, fijn om te lezen dat jullie het er nog steeds naar je zin hebt.
    Groetjes uit Dordt! Eefke

• 08 Maart 2009 - 08:16

Ties:

jullie hebben altijd mooi weer hier is het regen en nog eens regen ben er wel een beetje jaloers op als je naar nl komt neem dan een koffer vol mee ties